Elma Tatlısı

type='html'>Elma Tatlısı

KUŞ GİBİ HAFİF BİR TATLI…
Aslında; “bu hafta hep basit tariflerden gittik, şöyle güzel bir tatlı tarifi ekleyeyim de, hafta sonu blogda o kalsın” diye düşünmüştüm. Ama tarifi yazmaya başladığımda gördüm ki; bu haftanın en basit tarifi bu tatlı olacak :) Yapımı son derece kolay ve zahmetsiz olan bu tatlı, bana göre hazır puding pişirmekle neredeyse aynı sürede hazırlanıyor.

Elma tatlısı; Sofra Dergisi için hazırladıklarımdan biriydi. Elma dosyası hazırladıktan hemen sonra sizlerle paylaşmayı planladığım bir tarifti ama önceliği dergiye verdim :)
Son bir aydır bizim evde oldukça sık pişen bir tatlı oldu. Genelliklede olumlu not aldı.
Bir tek babam beğenmedi, çok hafif buldu :) Kendisi; Şam İşi tarzında çok yoğun tatlılardan hoşlanır çünkü.
Babam hariç; genellikle duyduğum ise; “çok hafif, bir oturuşta dört beş tane yerim ben bundan” tarzı sözler oldu.

Tatlıyı; hafta içi misafirleriniz için bir gün önceden hazırlayıp, sunabilirsiniz. Aynı gün demiyorum, çünkü tadı bir gün buzdolabında bekleyince daha güzel oturuyor. Tadı; Ayva Tatlısı ile çok benzeşiyor, tek fark ayvanın o kekremsi tadı.
Elmanın tadı çok belirgin olmadığı için, içine bolca portakal ve limon kabuğu rendeledim. Hem böylelikle tarçının o baygın aroması da dengelenmiş oldu.
Elma olarak; kesinlikle iri golden elma kullanmanızı öneririm. Yeşil elma ile o kadar iyi olmuyor mesela :)

Süslemesinde daha fotojenik olması açısından portakal kabuğu rendesi kullandım ama şart değil. Serpmesiniz de olur. Aynı şekilde bütün ceviz yerine iri kırılmış ceviz ile servis edebilirsiniz, her lokmada ağza ceviz gelmesi daha iyi olur :)

Malzemeler
  • 4 Adet (iri) Golden Elma
  • 8 Yemek Kaşığı (silme) Şeker
  • 1 Adet Limon Kabuğu Rendesi
  • 1 Adet Portakal Kabuğu Rendesi
  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Su
  • 3-4 Adet Çubuk Tarçın
  • Kaymak ve Ceviz (süslemek için)

Yapılışı

  • Elmaların kabuklarını soyup, ikiye bölün ve çekirdeklerini temizleyin.
  • Yayvan bir tencereye elmaları dizin.
  • Elmaların üzerine ince rendelenmiş portakal ve limon kabuklarını serpiştirin.
  • Şekeri de eşit olacak şekilde serpiştirin, üzerine tarçınları koyun ve suyu ekleyin.
  • Orta ateşte kaynayıncaya kadar, daha sonra kısık ateşte 13-15 dk. kadar pişirin.
  • Tencerenin içinde soğumaya bırakın. İyice soğuyunca buzdolabına kaldırıp, en az 3-4 saat dinlendirin.
  • Kaymak ve ceviz ile servis edin.

Elma Tatlısı

0 yorum:

rapor


Genel Genel