Tahinli Cevizli Kurabiye

type='html'>Tahinli Cevizli Kurabiye

KURABİYE DEĞİL BOMBA BU :)
Bir tarifi yazarken, aynı zamanda onu yiyor olmak, hakkında yazacağınız şeyleri de otomatikman etkiliyor. :)
Tıpkı benim şu anda bu satırları yazarken, bir fincan sütlü kahve ile bu kurabiyeyi yiyor, bitmesin diye minik minik ısırıyor olmam gibi. :)
Bu kurabiyenin tadı; inanın nefaset ötesi!
Tarifi; okuyucularımdan sevgili; Hülya KARA hanımefendiye ait.
Bir gün toplantısında ilk kez tadına bakıp, kendiside defalarca yaptıktan sonra; “bu tarif mutlaka Hünerli Bayanlar’da yer almalı” diye düşünmüş.
Ne iyi etmiş. Posta kutuma düşüp, ilk kez okuduğum andan itibaren, deneyeyim diye hafta sonunun gelmesini iple çektim. Malzemelerinden nasıl lezzetli olduğu beliydi çünkü.

Bu arada unutmadan belirteyim, sadece Hülya hanım’dan değil, pek çok okuyucumdan böyle nefis tarifler geliyor bana. Hepsini bilgisayarımda oluşturduğum klasörde saklıyorum ve inşallah hepsini deneyeceğim. Ama tatlı krizimin tuttuğu şu günlerde bu kurabiye hepsinin önüne geçti :)

Kurabiye; tahin nedeniyle oldukça kalorili ve de yoğun bir lezzete sahip. İçinde tereyağ ya da margarin olmayıp, sıvıyağ olması ise bir nebze vicdanımızı rahatlatıyor :)
Tarifte yaptığım tek değişiklik ise; pekmez ilavesi.
Orijinal ölçülerindeki şeker miktarı gözüme az görününce yarım bardak pekmez ekledim ve bence harika oldu.
Madem katı yağ yok, şekerde olmasın, hepten sağlıklı olsun derseniz, pudra şekeri yerine -bir su bardağından bir parmak eksik- pekmez ile de hazırlayabilirsiniz.
Orijinal tarifte dört su bardağı olan un miktarı bende üç su bardağı oldu mesela yani hamur toparlanınca un eklemeyi mutlaka bırakın. Biraz fazla gelirse, hamurun kum gibi dağılıp sizi üzmesi an meselesi.
Zaten diğer kurabiye hamurları gibi kolayca yuvarlanan bir hamur olmuyor. Bu nedenle ben rulo yapıp dilimledim, bu yöntem ile hem şekil vermesi çok kolay oldu, hem de şık…
Son uyarım ise pişirme süresi; kesinlikle 20 dakikadan fazla pişirmeyin. Ben; Hülya Hanım, 20 dakika dediği halde, pişmez korkusu ile ilk tepsiyi 25 dakika pişirdim, resmen kavruldu.
İkinci tepsi ise şahane oldu. Fırından çıktığında çok yumuşak ama biraz bekleyip, soğuyunca kıvam alıyor.

Kısacası denediğim, beğendiğim ve dün itibariyle on dokuz kişiye tattırdığım, hemen tarifi istenen bu kurabiyeyi sizlere de öneriyorum :)
Tarif için tekrar teşekkürler Hülya Hanımcım…

Malzemeler (ortalama 24 kurabiye için)
  • 1 Su Bardağı Tahin (Koska kullandım)
  • 1 Su Bardağı Pudra Şekeri
  • ½ Su Bardağı Pekmez
  • 1 Su Bardağı Sıvı Yağ (Fındık yağı kullandım)
  • 1 Paket Kabartma Tozu
  • 1 Su Bardağı (iri kırılmış) Ceviz
  • 3 Su Bardağı Un

Yapılışı

  • Derin bir kasede; tahin, pekmez ve sıvı yağı çırpma teli ile iyice çırpın.
  • Pudra şekerini eleyerek ekleyin ve biraz daha çırpın.
  • 2 Su bardağı un ve kabartma tozunu eleyip, ekleyin ve yoğurmaya başlayın. Bu aşamada cevizi de ekleyin.
  • Kalan unu azar azar ekleyin.
  • Elinize yapışmayacak kadar toparlandığında un eklemeyi ve yoğurmayı bırakın.
  • Hamuru uzun bir rulo yapın ve alüminyum folyo yada poşet ile sarın.
  • Buzdolabında 30 dk. kadar bekletin.
  • Hamuru 1 cm. kalınlığında dilimler halinde kesip, tepsiye 2 şer cm. boşluk bırakacak şekilde dizin.
  • Önceden ısınmış 180 derece fırında, 20 dk. pişirin.
  • Fırından çıkınca, tepside soğuyuncaya kadar bekletin.

0 yorum:

rapor


Genel Genel