Tahinli Rulo Çörek

type='html'>Tahinli Rulo Çörek

DİYET DÜŞMANI, KALORİ BOMBASI :)
Sizi bilmem ama tahinli çörek deyince benim aklıma sadece böyle zararlı sıfatlar geliyor :)
Kalori deposu, yoldan çıkaran, rejim bozduran vs vs..
“E niye yaptın o zaman Müge” demeyin, “madem yaptın, eşe dosta ikram et, kendin niye bir oturuşta dört-beş tane yedin” hiç demeyin. :)
Tahin helvası, tahin-pekmez, Tahinli Kurabiye… Tahinin girdiği her şeyi seviyorum işte ötesi yok. :)

Tahinli Rulo Çörek çok ama çok uzun zamandır aklımda olan bir tarif. Yalan yok çokça da araştırmasını yaptım, sayısız dergi, kitap karıştırdım. İnternette uzun uzun aradım. Pek çok tarif okudum, inceledim.
Lakin hayalimdeki tarife ulaşamadım. Rulo çörekler hep rulo yapıldıktan sonra dilim dilim kesilen ve o şekilde pişirilen görüntüde idiler.
Benim hayalim ise; pastanelerde satılan tahinli rulo çörekti. Hani şu rulosunu koparıp koparıp yediğimiz, tel tel ayrılan, tahinin ıslak kıvamını değil sadece tadını hissettiğimiz…
Hatta işi iyice abartıp, bir pastane ile muhabbete girerek tariflerini istemeyi bile düşündüm.
Ama gerek kalmadı çok şükür :)
Birkaç gün önce internette; “pastanede satılanlar gibi tahinli çörek” şeklinde azimli! aramalarım sonucu “işte bu!” dediğim tarife rastladım.
Sevgili Aynur Arslan’ın blogunda yapılış şeklini de görünce; “tamamdır” dedim. Yapılış aşamaları kesinlikle ilham vericiydi çünkü. Üstelik diğer tüm tariflerin aksine margarin ile değil sıvıyağ ile yapılıyordu...

Ben hamurunda ve mayalanma aşamalarında bazı değişiklikler yaptım. Sarım şekli olarak ise en önemli önerim; rulo haline getirirken sıkı değil çok gevşek şekilde sarmanız.
Böylelikle mayalanma ve pişme sırasında yukarı doğru tepecik şeklinde değil, yanlara doğru genişleyerek, düz bir şekilde pişecekler.
Benim kullandığım tahin uzun zamandır kavanoza beklediği için inanılmaz sertleşmişti. İçine şeker ve birazcık ılık süt ekledikten sonra kavanozun içinde mikser ile çırparak ancak biraz yumuşatabildim.
Bunun tek iyi yanı; hamurun üzerine sert bir krema gibi rahatça sürebilmem oldu. Kenarlarından akma gibi bir sorun yaşamadım yani.
Eğer siz taze ve akışkan bir tahin ile yapacaksanız; hamuru rulo yaptıktan sonra, mutlaka uçlarını sıkıca büzün ve öyle mayalanmaya bırakın.
Bu tarifi en kısa zamanda şeker yerine pekmez ile deneyeceğim. İlk deneme orijinal hali ile olsun istedim :) Tahin pekmezli de muhteşem olacak diye düşünüyorum.
Hatta bu hamur aynı yapılışı aşamaları ile nutellalı ya da evde hazırlayacağımız bir çikolatalı krema ile de şahane olabilir.
Üzeri için isterseniz yumurta sarısı kullanabilirsiniz. Ben çok uzun zamandır ne böreklerin ne hamur işlerinin üzerine yumurta sarısı sürmüyorum, oluşan o ince kabuğun tadı nedense hoşuma gitmiyor.
Böreklerin içine ve üstüne sadece yağlı su, çöreklere de yoğurt ve pekmez sürüyorum.
Bu nefis çöreği; çocuklara bol bol, büyüklere azar azar ikram etmeniz önerisi ile tarife geçiyorum :)

Malzemeler

Hamuru için;

  • 1 Su Bardağı (200 ml.) Ilık Süt

  • ½ Su Bardağı (100 ml.) Sıvı Yağ (fındık yağı kullandım)

  • 3 Yemek Kaşığı (tepeleme) Şeker

  • 1 Çay Kaşığı (silme) Tuz

  • 1 Paket (instant) Kuru Maya

  • 1 Adet Yumurta

  • 4-5 Su Bardağı Un


İç Harcı için;

  • 1,5 Su Bardağı Tahin

  • 2 Çay Bardağı (8 Yemek Kaşığı) Şeker


Üzeri için;

  • 1 Yemek Kaşığı Yoğurt

  • 2 Yemek Kaşığı Pekmez

  • Susam

Yapılışı

  • Derin bir kapta 3 su bardağı un, şeker, tuz ve kuru mayayı karıştırın.

  • Ilık süt, sıvıyağ ve yumurtayı ekleyin. Yoğurmaya başlayın.

  • Azar azar un ekleyerek, ele yapışmayan, yumuşak bir hamur yoğurun.

  • Hamurun üzerini örterek, 10-15 dk. dinlendirin.

  • İç harcı için; tahin ve şekeri iyice çırpın.

  • Her parçayı, hafifçe unlanmış tezgahta pasta tabağı büyüklüğünde açın.

  • Üzerine tahinli harçtan, her yerine dağılacak şekilde, 2-3 yemek kaşığı kadar sürün.

  • Hamuru rulo yapın ve uçlarını büzerek kapatın.

  • Tüm hamuru bu şekilde tamamlayın ve yağlanmış tepsiye dizin.

  • Üzerini örterek ılık bir ortamda 1 saat mayalandırın.

  • Mayalanan ruloları, yaklaşık 50-60 cm. olacak şekilde iyice uzatın.

  • Kendi etrafında çok gevşek bir şekilde sararak, yuvarlak rulo haline getirin.

  • Hafifçe yağlanmış tepsiye 1 cm. aralıklar ile dizin.

  • Üzerlerine yoğurt ve pekmez karışımından sürün ve susam serpin.

  • Hiç bekletmeden 190 derece ısınmış fırında, 20-25 dk. üzeri ve altı iyice turuncu olacak şekilde pişirin.

Tahinli Rulo Çörek

0 yorum:

rapor


Genel Genel