Kimyonlu Mercimek Çorbası

type='html'>Kimyonlu Mercimek Çorbası

NAMI-DİĞER; KÖLÜK AŞI…
Bir önceki yazıda söz ettiğim, daha doğrusu söz verdiğim gibi ofis mutfağında pişen basit yemekleri paylaşmaya devam ediyorum :)
Çorbayı az önce pişirdim, sıcak sıcak birer kase içtik eşimle. Sonra bir fincan çayımı aldım ve geçtim ekranın karşısına… Yani daha tadı damağımdan gitmeden yazısını yazıyorum :)

Kölük Aşı; Kilis yöresine ait bir tarif... Çok lezzetli, çok besleyici ve misafirlerinize ikram edeceğiniz kadar da zengin bir çorba…
Kayınvalidem oldukça sık pişirir, hem bulgurlusunu hem pirinçlisini. Her seferinde tarif isterim, o da; “kızım ölçülü yapmıyorum ki, ne diyeyim” der :)
Başında dikilip ölçüleri not almakta kısmet olmadı bir türlü.
Bende yıllar içinde yapa yapa ve eşimin acımasız eleştirileri sayesinde kendime bir ölçü oluşturdum.
Kimi zaman koyu dedi, kimi zaman şusu eksik, busu fazla :)
Böyle böyle oturdu bizim evin Kölük Aşı :)

Bugüne kadar neden yayınlamadın? derseniz açıkçası çok basit bulmuştum.
Normalde çok zor, atraksiyonlu tarifler yayınlarım, her gün mantı açar, cheesecake falan yaparım ya! Bu tarifi basit gördüm nedense :))
Sonra bir gün; Kurabiye Kursunda Hilal’ciğime ikram ettim bu çorbadan, pek sevdi iltifat etti, sonrada “mutlaka yayınlamalısın” diye fırçaladı beni :)
Bende bu tarif yokluğunda tam zamanıdır diye düşündüm. :)

Yapımı bana göre hazır çorbadan daha kolay, kaynayana kadar devamlı karıştırma seremonisi bile yok, düdüklüye koy malzemeleri, pişsin gitsin.
Ufak tefek notları da her zamanki gibi aşağıda belirttim.

Malzemeler

  • 1 Su Bardağı Kırmızı Mercimek

  • 2 Yemek Kaşığı (tepeleme) Pilavlık Bulgur

  • 1 Tatlı Kaşığı Biber Salçası

  • 1 Tatlı Kaşığı Tuz

  • 7 Su Bardağı (1,4 Lt.) Su

  • 2 Çay Bardağı Sıvı Yağ (Fındık Yağı kullandım)

  • 1 Tatlı Kaşığı Kuru Nane

  • ½ Tatlı Kaşığı Pul Biber

  • 2 Tatlı Kaşığı Kimyon


Yapılışı

  • Kırmızı mercimeği akan suyun altında iyice yıkayın ve süzün.

  • Düdüklü tencereye mercimeği, bulguru, tuzu, salçayı ve suyu koyun. Salçayı mümkün olduğunca suyun içinde eritin.

  • Orta ateşte buharı çıkıncaya kadar, buhar çıkınca ateşi kısıp; 7 dk. pişirin.

  • 15 Dk. sonra buharını çıkartıp, tencerenin kapağını açın.

  • Küçük bir tavada sıvıyağı kızdırın.

  • Kızgın yağı, çorbanın üzerine ekleyin ve çırpma teli ile karıştırın.

  • Nane, pul biber ve kimyonu da ekleyip karıştırın.

  • Çok fazla bekletmeden servis yapın.


Notlar;

  • Çorbanın kıvamı gözünüze koyu görünürse bir miktar kaynar su ekleyerek açabilirsiniz.

  • Aynı şekilde tuz miktarını da damak zevkinize göre azaltıp, arttırabilirsiniz.

  • Yağ miktarı gözünüze biraz fazla görünebilir ama en azından ilk denemede orijinal hali ile yapın derim, mercimek yağı pek sever :)

  • Salçayı suyun içinde mutlaka eritin, yoksa düdüklü tencerede erimeyip, koyduğunuz şekli ile kalabilir.

  • Çorbayı el blenderından ya da mikserden geçirmeyin.

  • Ben; Karaca düdüklü tencere ile pişirdim. Buharı çıkınca, ateşi kısıp, düğmesini 2 no'lu seçeneğe getirdim. Siz kendi düdüklü tencerenize göre süreyi ayarlayabilirsiniz.

0 yorum:

rapor


Genel Genel